AWAS, DOKRIN MISSIONARIS "POLIGAMI=ZINA"



salah satu kebiadaban dan tuduhan keji missionaris adalah mendokrin jamaatnya untuk menyatakan POLIGAMI=ZINA. dan hal ini Tidak ada keterangannya dalam ajaran bible mereka, biasalah strategi missionaris tidak asing bagi kita, yaitu strategi mengencarkan untuk memusuhi umat Islam yang berpoligami dengan menyerang Rasulullah Salallahu Alaihi Wasalam.

Padahal, dalam BIBLE mereka sendiri perbuatan Poligami adalah hal biasa dan lumrah dilakukan termasuk oleh nabi-nabi. Ada begitu banyak ayat BIBLE tentang Poligami dan sebagian akan saya tunjukan.

Semoga posting ini berguna untuk menjawab pertanyaan rekan-rekan kami dari kalangan Kristiani tentang Islam dan Poligami. Dan semoga bisa menjembatani dialog antara umat Kristiani dengan Muslim. Sbb.

AYAT-AYAT POLIGAMI DALAM BIBLE:

[II Samuel 5:13] Daud mengambil lagi beberapa gundik dan isteri dari Yerusalem, setelah ia datang dari Hebron dan bagi Daud masih lahir lagi anak-anak lelaki dan perempuan.

[I Raja Raja] 11:1. Adapun raja Salomo mencintai banyak perempuan asing. Di samping anak Firaun ia mencintai perempuan-perempuan Moab, Amon, Edom, Sidon dan Het,
[11:2] padahal tentang bangsa-bangsa itu TUHAN telah berfirman kepada orang Israel: "Janganlah kamu bergaul dengan mereka dan merekapun janganlah bergaul dengan kamu, sebab sesungguhnya mereka akan mencondongkan hatimu kepada allah-allah mereka." Hati Salomo telah terpaut kepada mereka dengan cinta.
[11:3] Ia mempunyai tujuh ratus isteri dari kaum bangsawan dan tiga ratus gundik; isteri-isterinya itu menarik hatinya dari pada TUHAN.

[Kejadian 4:19] Lamekh mengambil isteri dua orang; yang satu namanya Ada, yang lain Zila

[Ulangan 21:15] "Apabila seorang mempunyai dua orang isteri, yang seorang dicintai dan yang lain tidak dicintainya, dan mereka melahirkan anak-anak lelaki baginya, baik isteri yang dicintai maupun isteri yang tidak dicintai, dan anak sulung adalah dari isteri yang tidak dicintai,

[Keluaran 21:10] Jika tuannya itu mengambil perempuan lain, ia tidak boleh mengurangi makanan perempuan itu, pakaiannya dan persetubuhan dengan dia.

[Kidung Agung 6:8] Permaisuri ada enam puluh, selir delapan puluh, dan dara-dara tak terbilang banyaknya.
[6:9] Tetapi dialah satu-satunya merpatiku, idam-idamanku, satu-satunya anak ibunya, anak kesayangan bagi yang melahirkannya; puteri-puteri melihatnya dan menyebutnya bahagia, permaisuri-permaisur­i dan selir-selir memujinya.

[Kejadian 16:1] Adapun Sarai, isteri Abram itu, tidak beranak. Ia mempunyai seorang hamba perempuan, orang Mesir, Hagar namanya.
[16:2] Berkatalah Sarai kepada Abram: "Engkau tahu, TUHAN tidak memberi aku melahirkan anak. Karena itu baiklah hampiri hambaku itu; mungkin oleh dialah aku dapat memperoleh seorang anak." Dan Abram mendengarkan perkataan Sarai. [16:3] Jadi Sarai, isteri Abram itu, mengambil Hagar, hambanya, orang Mesir itu, --yakni ketika Abram telah sepuluh tahun tinggal di tanah Kanaan--,lalu memberikannya kepada Abram, suaminya, untuk menjadi isterinya.

[Kejadian 25:1] Abraham mengambil pula seorang isteri, namanya Ketura.

[Kejadian 30:1] Ketika dilihat Rahel, bahwa ia tidak melahirkan anak bagi Yakub, cemburulah ia kepada kakaknya itu, lalu berkata kepada Yakub: "Berikanlah kepadaku anak; kalau tidak, aku akan mati."
[30:2] Maka bangkitlah amarah Yakub terhadap Rahel dan ia berkata: "Akukah pengganti Allah, yang telah menghalangi engkau mengandung?"
[30:3] Kata Rahel: "Ini Bilha, budakku perempuan, hampirilah dia, supaya ia melahirkan anak di pangkuanku, dan supaya oleh dia akupun mempunyai keturunan."
[30:4] Maka diberikannyalah Bilha, budaknya itu, kepada Yakub menjadi isterinya dan Yakub menghampiri budak itu.

[Kejadian 36:2] Esau mengambil perempuan-perempuan Kanaan menjadi isterinya, yakni Ada, anak Elon orang Het, dan Oholibama, anak Ana anak Zibeon orang Hewi,
[36:3] dan Basmat, anak Ismael, adik Nebayot.
[36:4] Ada melahirkan Elifas bagi Esau, dan Basmat melahirkan Rehuel, [36:5] dan Oholibama melahirkan Yeush, Yaelam dan Korah. Itulah anak-anak Esau, yang lahir baginya di tanah Kanaan.
[36:6] Esau membawa isteri-isterinya, anak-anaknya lelaki dan perempuan dan semua orang yang ada di rumahnya, ternaknya, segala hewannya dan segala harta bendanya yang telah diperolehnya di tanah Kanaan, lalu pergilah ia ke negeri lain dan ia meninggalkan Yakub, adiknya itu.
[36:7] Sebab harta milik mereka terlalu banyak, sehingga mereka tidak dapat tinggal bersama-sama, dan negeri penumpangan mereka tidak dapat memuat mereka karena banyaknya ternak mereka itu.
[36:8] Maka menetaplah Esau di pegunungan Seir; Esau itulah Edom. [36:9] Inilah keturunan Esau, bapa orang Edom, di pegunungan Seir. [36:10] Nama anak-anaknya ialah: Elifas, anak Ada isteri Esau; Rehuel, anak Basmat isteri Esau.

[Daniel 5:2] Dalam kemabukan anggur, Belsyazar menitahkan orang membawa perkakas dari emas dan perak yang telah diambil oleh Nebukadnezar, ayahnya, dari dalam Bait Suci di Yerusalem, supaya raja dan para pembesarnya, para isteri dan para gundik mereka minum dari perkakas itu.

[I Samuel 1:2] Orang ini mempunyai dua isteri: yang seorang bernama Hana dan yang lain bernama Penina; Penina mempunyai anak, tetapi Hana tidak.

[I Tawarikh 4:5] Asyur, bapa Tekoa, mempunyai dua isteri, yakni Hela dan Naara.

[I Tawarikh 8:8] Saharaim mendapat anak di daerah Moab, sesudah diusirnya Husim dan Baara, isteri-isterinya.

[II Tawarikh 11:21] Rehabeam mencintai Maakha, anak Absalom itu, lebih dari pada semua isteri dan gundiknya--ia mengambil delapan belas isteri dan enam puluh gundik dan memperanakkan dua puluh delapan anak laki-laki dan enam puluh anak perempuan.

Lihat ayat-ayat diatas, poligami bukanlah hal aneh dan dilakukan oleh banyak orang Yahudi termasuk Nabi-Nabi. Apakah ada LARANGAN untuk melakukan poligami dalam BIBLE? Kalau ada, silahkan tunjukkan!. DVD MURATTAL
Share on Google Plus

About MUSLIMINA

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment