Mereka yang Memberi Bantuan pada FETÖ akan Masuk Syurga


Anggota FETO selain menggunakan hadits,ayat-ayat Al-Quran juga menggunakan nama Nabi Muhammad untuk melakukan kegiatan kotor.

Organisasi Pengganas Fethullahist (FETÖ) bertahun-tahun menggunakan masker agama,untuk aksi teror mereka lakukan atas nama ''satu tujuan'' mengumpulkan wang.

Menurut informasi yang dihimpun oleh koresponden AA,anggota FETÖ yang melakukan upaya kudeta terbesar dan paling berdarah di Turki,membenarkan diri dengan alasan melakukan pelayanan keagamaan, melakukan studi secara sangat rahasia.

Kepala Jaksa Penuntut Umum Ankara  mempersiapkan dakwaan terhadap komunitas Gulen,

FETÖ mengenalkan dirinya kepada masyarakat bahawa mereka ''melayani penyebaran Islam, memberikan pendidikan agama kepada para pemuda,pekerja keras,sangat bergantung pada negara dan tanah air,membentuk masyarakat yang dermawan,bekerja untuk perdamaian dan mendirikan negara damai,membuka sekolah dan asrama untuk para pemuda dan berusaha untuk mengembangkan negara,memberikan ilmu kepada negara miskin,menyebarkan pengetahuan,dan kelompok yang berusaha untuk mengajarkan lagu kebangsaan,bahasa,dan budaya'' catatnya.

Pada dakwaan yang menunjukkan bahawa aksi mereka adalah benar,dan berjaya menyembunyikan tujuannya untuk merebut negara dan bangsa,''Jamaah,disatu sisi mereka adalah peminum minuman keras,pemain judi,di sisi lain mereka adalah orang-orang beragama dan konservatif. Dalam komunitas itu diberikan minuman manis berdasarkan kelompok dan denyut nadi dan akan diberikan kekuasaan.''

Dalam kerangka penyiasatan terhadap FETÖ,para pelajar yang belajar disekolah-sekolah FETÖ dan mereka yang selalu mengikuti pertemuan agama dijadikan alat oleh organisasi pengganas oleh FETÖ.

Susunan FETÖ di dalam dan luar negeri,satupersatu terkuak,lembaga-lembaga pengajaran,sekolah dan asrama menjadi jaring yang menjatuhkan sejumlah besar orang. FETÖ untuk mendapatkan dukungan kewangan mereka bahkan mengunjungi desa-desa,mereka memanfaatkan nilai-nilai nasional dan spiritual masyarakat,dan dengan cara ini mereka mengumpulkan bantuan dana.

Pada setiap pertemuan,mereka mengucapkan ''untuk mendapatkan ridho Allah'',mereka meminta dana atas nama para pelajar dan untuk korban,wang-wang ini dibayarkan kepada bendahara-bendahara yang ada pada pertemuan-pertemuan agama.

Anggota-anggota FETÖ memberikan beragam hadiah kepada mereka yang memberikan bantuan dana seperti tasbih,kopiah dan jubah,sedangkan untuk mereka yang paling banyak mengumpulkan dana,mereka memberikan hadiah berupa sejadah yang biasa digunakan Fethullah Gülen sholat.

Pada pertemuan-pertemuan keagamaan tersebut,mereka dibacakan buku-buku dan menonton CD milik Gülen. Pada pertemuan tersebut juga diadakan sesi menangis dan mereka yang datang,diakhirat akan dikontrol dalam catatan Nabi Muhammad, juga dikatakan bahawa semasa hari itu datang dan nama yang tidak ada dalam daftar maka akan menyesal.

Organisasi FETÖ pada saat menjelang pemilihan HSYK (Lembaga Tinggi Hakim dan Jaksa) menggunakan nama Nabi Muhammad sebagai alat rencana busuk mereka,mereka menceritakan bahawa Gülen dalam mimpinya pergi ke Ka'bah dan bertemu dengan Nabi Muhammad,Nabi Muhammad kemudian bertanya kepada Gülen; Apakah mereka membuatmu sedih?,lalu Gülen menjawab ''Iya'' sambil menangis,kemudian Nabi Muhammad menjawab ''Jangan khawatir,tidak lama lagi''. Mereka mengumpulkan suara pada pemilihan HSYK dengan mengatakan ''Pemilu HSYK pasti akan dimenangkan oleh calon independen, mereka diminta untuk memilihnya".

Bagi mereka yang memberi bantuan walaupun seujung jarum akan masuk syurga

Dinyatakan pula bahawa seorang ulama anggota FETÖ mengatakan bahawa Gülen tinggal di AS untuk ''Memuslimkan'' negara itu. Beliau juga mengatakan ''Fethullah Gülen berhenti di pintu neraka dan tak akan mengizinkan orang-orang yang telah memberi batuan walaupun hanya seujung jarum,Gülen akan memasukkannya ke syurga''.katanya.

Fetö yang tidak hanya mengumpulkan bantuan pada pertemuan-pertemuan pengajian atas nama bantuan untuk beasiswa untuk pelajar dan untuk korban,mereka juga meminta bantuan ke perkantoran dan menyediakan cek dan akte pendanaan.

"Gerakan FETÖ/PDY adalah gerakan dari Imam Mahdi palsu"

Pada kesimpulan dari pertemuan Dewan Agama Luar Biasa yang diadakan pertamakalinya dalam sejarah;

Ditekankan bahawa FETÖ/PDY jelas menyalahgunakan agama,FETÖ menggunakan segala cara untuk mencapai tujuan gelap, mengeksploitasi agama dan keagamaan,mengorbankan amal dan sedekah umat,merebut anak-anak mereka,merusak dan menghancurkan nilai-nilai agama,merusak moral islami dan melakukan fitnah,kejahatan dan kebohongan,dengan merekrut kesempatan dan menyusup pada seluruh organ negara,berusaha untuk mendapatkan hipotek masa depan bangsa dan organisasi ini tertangkap oleh orang-orang sebagai organisasi pengganas yang melakukan upaya kudeta baru-baru ini.

Deklarasi juga menyatakan bahawa pimpinan FETÖ/PDY yang dikaitkan dengan ''Ulama'' atau ''Hocaefendi'' tidak dapat diselaraskan dengan Islam, ''FETÖ/PDY adalah gerakan Imam Mahdi palsu''.(trtmelayu) DVD MURATTAL
Share on Google Plus

About Muslimina

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment